![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Någon som har nåt tips på sida där man kan beställa tyger som var ganska typiska för 50-60-talet?
Att ha till klänningar och kjolar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kanske kan du hitta dem i borås!
det finns ju massor av fabriker kvar i borås med omnejd där det går att få dessa tyger och färger.
Lycka Till! Mvh. hasse ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
av de kläder jag hittat på loppis i mina dar skulle jag säga att till de vida 50tals modellerna var det mycket vävd bomull, blommigt på vit botten, randigt, prickigt, den typen av mönster. Ofta kalla färger, marinblått var klassiskt.
Till fest syntetspets i pasteller eller vitt. de snäva 60tals varianterna har mest varit enfärgat i mer dämpade nyanser. Allt det hittar du hos vanliga försäljare. Leta här i forum efter tips på sidor med gamla mönster, där finns ju bilder på tygval. Och leta på vintagekläder o mönster på ebay o tradera, så får du också tips. Det är mina förslag |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:09.