![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() En nybliven medlem undrar vilka lapptäcksbutiker det finns i Göteborg. Jag har hittat Patch i Linnéstan, www.patch.nu men det måste finnas fler eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tyvärr
Hej!
Det finns bra patch i Göteborg. Sen finns en butik i skogen i Skepplanda. Ligger mellen Göteborg o Trollhättan. Då måste man ha bil annar kommer man inte dit. Marie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så mycket för svaret. Bil har jag dock inte
![]() Det måste finnas andra tygbutiker som har lapptäcksvänliga tyger i Göteborg, eller. Vilka rekommenderar ni? Var handlar ni era tyger? /Jorild |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Panduro har mycket tyg men dom är dyra. Jag är en av dom som beställer från USA. Jag handlar även mycket från nätbutukerna i Sverige. Marie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har funderat på att handla på nätet, speciellt jultyger som försvann ur butikerna redan till 4:e advent och lär inte komma tillbaka i tid så man hinner med några större projekt innan julen 2005.
Hur gör du när du handlar på nätet? Blir det inte svårt att se om två tyger passar? /Jorild |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej Jorild
Jag handlar också mycket på webben, med både bra och dåligt resultat.
Vissa tyg ser helt enkelt inte lika dant ut som på bild och jag har blivit besviken några gånger. Men, annat är helt OK. Jag åker emellanåt till Skene och Kinna och Fritsla och handlar tyg. Skroten i skene är bra och har mycket lapptäckstyger. Jag såg att du inte har bil, men jag tror att det går bussar till Skene. Det fanns också tidigare en quilt butik i Särö, men jag vet inte om den finns kvar längre. MVH /Malin |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Minns du något mer om lappstäcksbutiken i Särö? Ett namn eller adress? Lite lättare att leta då
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej Jorild
Här är lite mer detaljer:
Butik Lapptäcket Stallbacken 14, 42943 SÄRÖ 031-93 73 11 MVH Malin |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack så mycket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Den där butiken i Skepplanda lät intressant!!
Har du lite mer info om den så är jag tacksam... Själv bor jag i Uddevalla och där finns väldigt få tygaffärer. De som finns är jätte dyra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hej!
Lapptecksverkstan ligger i Uddetorp. Det går en väg från Skepplanda. På vägen finns en skylt. Hennes priser ligger bättre en många andra quiltbutiker. Telefon: 0303-337119 Ring ock få en bättre vägbeskrivning Marie |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:04.