![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad är det för teknik?
På syfestivalen i höstas var det en dam som visade en teknik där hon sydde remsor ovanpå pappret. Hittar bara information om paperpiecing som vad jag förstår är den där man syr från baksidan. Har fått för mig att det är enklare fråm framsidan eller vad säger ni som kan detta.
Kan man göra om mönstret på något sätt så att de för PP går att använda. Har hittat massor av gratismönster till just PP. Skulle bli roligt att prova. Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Den tekniken där man syr på papper heter topp piecing man kan inte ta mönster för paper piecing och göra om till topp piecing rakt av. På pp ska man sy i linijen och på tp ska man följa och klippa efter linjen. Jag har bara sytt ett projekt med pp och tycker att det är snabbare och smidigare med tp. Men det kan ju vara vad man började med. Foundation sheets (ursäkta stavning) alltså papper att sy på med olika mönster finns hos www.quiltgarden.se och hos www.textilia.se Det är super kul att sy tp. Lycka till och visa vad det blev.//Malin (Damen på mässan var säkert Marie på Textilia, hon är väldigt duktig och väldigt inspirerande!!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack
Nu vet jag vad jag ska leta efter, sätter i gång direkt!
Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:48.