![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bärväska (djur)
Imorgon ska jag börja sy en bärväska till min katt. Vi ska åka iväg på Nyårsdagen och vill inte köpa någon tråkig plastbur.. alltså får det bli en personlig väska istället. Nu till mina frågor.
Jag har köpt många många meter krossad sammet som jag tänkte sy väskan utav. Hur hållbart och lätt rengjort är krossad sammet? Inuti skalen som kommer att vara gjord ut av krossad sammet, kommer jag ha 3cm tjockt hobbyskum. Hur tajt eller löst ska sammeten sitta på hobbyskummet för att resultatet ska bli så snyggt som möjligt och mest hållbart? Till en ut av kortsidorna ska jag ha en nätfönster.. tror att materialet heter Mesh (?).. vart får man tag på sådant i en småstad? Brukar tyghandlare ha sådant eller hobbybutiker? Hur lättsytt/svårsytt är krossad sammet egentligen? På skala 1 - 5? Ska också sy fast två stycken dragkedjor i materialet.. tror ni det kommer att bli svårt? Bör jag förstärka krossad sammet med något där jag ska ha dragkedjorna? Ett stort tack för alla svar!.. och God jul/helg! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:45.