![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Böcker om modeteckning m.m.
Hej
Jag kollar på lite olika böcker främst om modeteckning men jag vill även ha böcker om hur det är att vara modedesigner och inspirationsböcker med mode från hela 1900-talet. Tänkte önska mig i julklapp och ahr kollat lite på adlibris.se men det är ju svårt att se om böckerna är bra. Har någon något tips på bra böcker inom något av dessa områden? Hoppas ni har många tips/Jane |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kolla på www.amazon.com, där finns det många recensioner och ibland utdrag ur böckerna. Du kan börja med att kolla in de här listorna:
http://www.amazon.com/gp/richpub/lis...Fencoding=UTF8 http://www.amazon.com/gp/richpub/lis...Fencoding=UTF8 Hoppas att du hittar nått bra! De flesta böckerna brukar gå att köpa från AdLibris också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Just inom modeteckning finns det en bok som jag tycker är bra och har själv och det är: Figure Drawing For Fashion Design. Den går att hitta i affärer som Matton för ett billigt pris... ca 150:- har jag för mig. Sen finns det MIN drömbok som har allt (hehe) om man ska göra modeteckningar eller plaggskisser eller bara vill se hur ett plagg ser ut i detalj och det är 9 Heads. Den kostar 800:- på Adlibris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej igen
Jag ha nu kollat lite på adlibris och hittat lite böcker speciellt fundera jag på modeteckningen och har då hittat figure drawing for fashion design, som rekommenderats här och en annan bok, fashion design drawing course av caroline tatham. Är det någon som har erfarenhet av den boken eller helst av båda. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:55.