|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  2005-10-30, 19:55 | #1 | 
| Medlem sedan: jul 2005 
				 |  Jeans, trådval? Kör ni med tjock tråd på båda spolarna?  eller bara på under / överspolen? eller syr ni med vanlig tunnare tråd?? vad är att föredra? | 
|   |   | 
|  2005-10-30, 20:19 | #2 | 
| Medlem sedan: jan 2004 
				 | Hej Peter! I overlocken har jag sytråd (blir starkare än med overlocktråd) i alla 4 rullarna, det har jag alltid. Alla sömmar som jag syr med vanliga symaskinen har jag vanlig polyestersytråd. I stickningarna som är en viktig detalj har kraftig tråd på både spolen och i trådrullen. /Bibbi | 
|   |   | 
|  2005-10-31, 12:16 | #3 | 
| Medlem sedan: sep 2005 
				 | Jag brukar ha vanlig sytråd som undertråd och jeanstråd som övertråd, annars blir det fult på avigsidan för mig. Det tipset fick jag från en jeansaffär. | 
|   |   | 
|  2005-10-31, 12:25 | #4 | 
| Medlem sedan: jul 2005 
				 | Hur är det på jeansen man köper i affär då? tycker det ser ut som dem har tjock tråd överallt?? | 
|   |   | 
|  2005-10-31, 12:29 | #5 | 
| Medlem sedan: sep 2004 
				 | Jag brukar ha tjock jeanstråd till både över- och undertråd med bra resultat.  Kanske ska säga att mina jeansprojekt är begränsade till att fålla upp ben och sy fast hällor  /Maria | 
|   |   | 
|  2005-10-31, 13:59 | #6 | 
| Medlem sedan: jan 2004 
				 | Hej Peter! Kom att tänka på en annan sak som är smart. Ibland kan det vara svårt att hitta jeanstråd i rätt färg när man skall fålla färdiga jeans. Då går det alldeles utmärkt att sy med dubbel sytråd som övertråd. lite längre stygn naturligtvis. Det ser ut som tjock tråd./Bibbi | 
|   |   | 
|  2005-11-03, 13:48 | #7 | 
| Medlem sedan: apr 2005 
				 | När jag lägger upp jeans så har jag den tjocka tråden i underspolen och vanlig sytråd i övertråden. Då kommer undertråden på rätan. | 
|   |   | 
|  2005-11-23, 20:08 | #8 | 
| Medlem sedan: nov 2005 
				 | jag syr en del jeans, och använder tjock tråd både uppe och nere. de jeans som jag använt vanlig tråd på har hållit dåligt i längden. jeans förväntar man sig ju kunna ha ett tag. var noga med stickningar på gren- och innersömmar! jag tycker att stickningarna blir extra snygga med lite längre steglängd. | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:03.

Linjär visning
 Linjär visning