![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Forumvärd
|
Vad ska jag göra med alla brödkanter??
Imorgon ska det bli födelsedags kalas! Ha den äran Sanna! ;D
Smörgåstårta blir det, men vad tusan ska jag göra med alla brödkanter jag skurit loss? känns ju trist att bara slänga.. Någon som har någara kreativa förslag förutom ströbröd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Grattis på födelsedagen Sanna !
Ta med brödkanterna, ta en tur i skogen å släng dem lite här å där. De äts upp av både fåglar, insekter å andra djur. Ingen fara att fåglarna förfryser heller som en del säger att de gör av bröd. Än så länge kan de komplettera sin föda när ingen snö ligger. // Malin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
GRATTIS På födelsedagen!
Ja varför inte ta en tur iskogen och mata fåglarna.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej och grattis!
Jag kommer inte på något bra. Men frys in och spara så kan du ju fundera ut något tills det är dags att rensa frysen. Det där med att mata fåglar tycker jag låter bra annars. Mvh Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej, låt dem torka lite, och gör ströbröd av dem.
Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Grattis
![]() ![]() ![]() kan inget om matlagning, men kan man inte göra krutonger av dom? doppa i olja och vitlök tex och rosta i ugnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Forumvärd
|
Tror jag gör krutonger av hälften och går ut i skogen med resten.
![]() Tack för tipsen och gratulationerna! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Se till att gå långt in i skogen!
![]() I mitt område matar folk fåglarna genom att dumpa brödbitar nära gångstigarna och det blir snuskigt. Fåglar dammsuger inte direkt efter sig så alla gamla brödbitar dra till sig skadedjur och det ser otrevligt och skräpigt ut. Men bor man nära en stor skog kan man ju lägga brödbitarna en bit bort från stigen, där ingen går. I mindre grönområden går ju folk nästan överallt, så där behöver man inte mata fåglarna i någon större utsträckning. Några små brödbitar är väl okej, men nu pratar vi väl om lite mer än bara några brödsmulor. Jag tror nog att du är ansvarsfull osv., men jag stör mg verkligen på situationen i mitt område därav mitt långa inlägg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Åååå jag tänker som sjutton. Jag har ju gjort något med en massa bröd smulor i men jag kommer inte ihåg vad
![]() Om jag kommer på det så hör jag av mig. Grattis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Smörgåstårta är gott!
Någon som har ett recept med tonfisk och räkor som fyllning? Eller bara ett recept?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag skulle lägga alla bitarna på en plåt.
Och hälla på en härlig svampstuvning och toppa med riven ost, gratinera i ugnen = familje- varmsmörgås. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Gud vad smart!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Krutonger ströbröd eller fågelmat.
Fåglarna blir nog glada ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Måste du verkligen skära bort dom då för att göra smörgåstårta???
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.