![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |
|
![]() Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att tolka denna mönsterbeskrivning. Citat:
Är väldigt ny på virkning, hade inte virkat på 15-16 år (sen grundskolan) innan jag nu tog upp det igen för cirka 2 månader sedan så jag tycker mönster och beskrivningar är lite knepiga fortfarande. Tack på förhand! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Garnstudios mönster är knepiga att följa.
Jag skulle tolka det som att det är bara stolpar, men säker kam man bli genom att titta på en bild av plagget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Mönstret består av 4 stolpar och "en lucka" på fram- o bakstycke. På varven blir det stolpe i stolpe och en luftmaska över föregående varvs "lucka".
Vid varje vändning görs den första stolpen av luftmaskor+fm. Det kan variera med storleken hur många stolpar det skall vara i en grupp på resp ytterkant. På ärmen (efter "mudden" och sedan runt framkanter etc görs det ett annat mönster som visas i diagrammet A1. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era svar!
![]() Jag hojtar till om jag behöver mer tips/råd/hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.