![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
kortläsare
Hjälp!
Jag är lycklig ägare till en brodermaskin Rose och en kortläsare. Nu har min gamla dator slutat fungera och har ersatts med en ny. Problemet är att att det inte går att koppla kortläsare till den eftersom kontakten inte stämmer. Det skall vara som ett USB i ena änden. Har någon haft samma problem. Vad skall jag göra? Tacksam för alla tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Menar du att det inte finns någon usb-port i nya datorn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Till min gamla kortläsare till Rosen måste man ha en COM-port på datorn för att det skall fungera. Jag har "hamstrat" flera gamla datorer så jag skall klara mig ett tag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Edvina. Jo det finns usb-port i datorn men i kabeln som skall kopplas mellan datorn och kortläsaren finns de gamla kontakterna. Jag behöver en kabel med en gammal kontakt i ena änden, till kortläsaren, och en kontakt, typ USB-fattning, att koppla i datorn. Det finns sådana men det är inte samma storlek som till Husqvarnas kortläsare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Ser att Inkonline har en i a f. http://www.inkonline.se/sv/ovrigt/de...ef_lp=prisjakt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.