![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bandvävstol av bordsmodell
Denna plockade jag med mig från en loppis för en tid sedan. Men hur använder jag den??? Tips om instruktiva webbsidor/filmer mottages med glädje!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Eftersom ingen annan har svarat dig gör jag ett snabbt inlägg trots att jag
inte är någon expert. http://www.youtube.com/watch?v=A6WJss9ipFY videon ger kanske inte så mycket men den ger i alla fall ett hum om hur du använder vävstolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
För ganska många år sedan skaffade jag en liknande bordsbandväv och testade att väva olika typer av band från enkla tuskaftsband till skånska ylleband med plockat mönster. Den fungerar i princip som en golvbandväv utan trampa med ett solvat skäl.Videoklippet ger en bra bild av vävningen. Själva uppsättningen lärde jag mig av följande bok: Trotzig och Andersson, Band , 1982. Den får du söka efter på bibliotek eller antikvariat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:23.