![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur vet jag vilken storlek jag ska ha?
Hej alla stickare!
Jag har ganska nyligen börjat sticka och tycker att det är helt underbart. Jag är absolut inte bra än, men tänkte ändå ge mig på att börja sticka en kofta till mig själv. Självmordsprojekt? Ja kanske. :-) Jag undrar om ni skulle kunna förklara för mig hur jag ska mäta för att veta vilken storlek jag ska sticka utifrån det här mönstret: http://www.garnstudio.com/lang/se/vi...attern_content Jag har försökt att förstå mig på det, men ännu inte lyckats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att göra första klädesplagget från ett drops-mönster är kanske ett självmordsuppdrag...
De är väldigt svårlästa även för proffsen. Men till att börja med... Du har t.ex bakstycket där du lägger upp 62-66-70-76-82-90 m 62 är storlek s 66 är storlek m Osv till storlek xxxl Gör en provlapp först enlig beskrivn DROPS RUNDST nr 8 (80 cm) - eller det st.nr du måste använda för att få 11 m x 15 v slätst på 10 x 10 cm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du tittar lite längre ner på sidan, så ser du att koftan är uppritad med gällande mått, så det är bara att mätta ditt bystmått och se vilken storlek som ligger närmast. Längd och ärmlängd kan man alltid justera själv.
Gör en provlapp som ovanstående har skrivit. Ett tips är också att när du har bstämt vilken storlek du ska ha, ta en markeringspenna och markera alla uppgifter som gäller just den storleken, så blir det lättare att följa. Lycka till !! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:50.