![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Buttericks korsettmönster?
Hejsan!
Jag har funderat på att skaffa mig det här mönstret: http://store.sewingtoday.com/cgi-bin...0013&pageNum=2 och tänkte då sy den korsetten längst ner till vänster. Någon som har erfarenhet av storlekarna (6-8-10) och hur mycket den tar in i midjan? Jag kollade igenom forumsinläggen och så kollade jag på recentionssidan men där fanns inga recenserade klädmönster! Senast redigerad av Sister_in_Black den 2006-01-09 klockan 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Recension
Hejsan.
Jag har sytt just den korsetten och tycker själv att den är alldeles för kort! Jag borde ha förlängt den med minst 10 cm. Jag skulle hellre rekomendera Laughing moons mönster http://www.lafnmoon.com/victunder.htm Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag är en ganska liten person...kort på alla sätt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej igen.
Jo, då kanske korsetten passar bättre, men den går inte speciellt långt ner på höfterna.
Jag skulle nog sy den i något billigt tyg först och se hur den passar. Lycka till mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja...vet inte hur man skulle ha gjort. Alla bilder jag har sett på Laughing Moon´s korsetter är på provdockor.Sen finns det ju ett antal korsetter jag sett där jag inte vet vilket mönster de har använt.Jag vill veta hur de ser ut när de är snörda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej!
Mönstret till korsetten är i verklig kroppsform. (I alla fall i de större storlekarna) Om du vill att den ska sitta åt så får du göra den i en storlek mindre eller ta in i midjan! Mvh Helena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:27.