![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur ska jag sy mellanfodret?
Jag håller på att sy den här kappan: http://www.butterick.com/item/B5145....s_vests&page=3
Som yttertyg har jag valt vadmal i 100% ull och sen ska det i foder och mellanfoder (jag har tänkt mig shetlandull). Frågan är hur jag ska sy mellanfodret. Ska man sy det med alla delningssömmar enligt mönstret eller i så hela stycken som möjligt? Är rädd att det blir knöligt i ena fallet pga alla sömmar och i det andra pga den förlorade passformen. Hur har ni som sytt kappor gjort? Glömde skriva att jag tagit bort vecket mitt bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
För att få bästa passformen på fodret så skulle jag sy det lika som ytterplagget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja fodret ska jag sy som yttertyget, det jag undrar över är mellanfodret som bara ska täcka rygg och bröst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Med de skärningar som är på övre delen av kappan, kan det kanske bli knöligt, och ingen bra passform om Du inte skär det som det övriga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När jag har sytt kappor med mellanfoder har jag bara sytt bak och framdelar ner till höften ungefär. Det blir för bylsigt och alldeles för varmt att ha shetlandsfoder i hela plagget. Ibland har jag bara över axlarna och ner över bysten. Jag kastar fast det i sömmarna på yttertyger från avigan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.