Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-03-19, 20:17   #1
MaritaBo MaritaBo är inte uppkopplad

Janome vs Husqvarna?

Hej

Ny här på forumet. Men jag är snabb på att skicka en fråga då jag inte fann något tillfredställande svar, men hoppas att jag kan bli lite klokare efter att jag ställt den och ev. fått svar.

Jag har bestämt mig för att köpa en ny symaskin, då jag börjat sytt igen när barnen är utflugna och jag har ett eget syrum. Jag har en gammal Singer Topaz som är minst 25 år gammal. Har räckt till det jag använt den till men nu vill jag mer och då pratar jag i synnerhet om quilt. Har sytt två lapptäcken på Singern, men skulle vilja ha bla. trådklipp.

Först var jag inne på att köpa en Husqvarna Designer Topaz 30. Men har funderat länge och väl på det och tänkt att jag kommer nog inte att brodera så mycket på maskinen så att slänga ut 10-12 tusen extra på broderenheten har jag ingen lust till (man får mycket tyg för pengarna).

I alla fall så är jag i valet och kvalet nu om jag ska välja Janome Horizon 8900qcp eller Husqvarna Sapphire 875 Q. Janomen är ett par - tre tusen kronor dyrare, men man kanske får mer för pengarna? (Bla sybord följer med där).

Tänkte höra med er om någon har erfarenhet av dessa eller i övrigt kan ge tips om för och nackdelar?? Har ännu inte varit iväg och provsytt någon av dem då jag måste åka några mil för att testa dem, vill gärna ha mer kött på benen innan det menar jag.
MaritaBo är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:30.