![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vadd,mellanlägg etc för kattkoja
Hej har här i framtiden tänkt göra en kattkoja/krypin. Har nu tittat runt men kan inte komma på vad för nåt jag ska ha imellan tygerna som skulle funka bra för att hålla den uppe så att säga.
Skulle gissa på nån sorts vadd eller skumgummi för den ska fortfarande vara mjuk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har samma ide´fast inte heller kommit till skott.
Har dock tänkt att använda en gammal madrass ca 8-10 cm, men jag har inte provat mig fram än. Ska kolla på alla tips som kommer här. Trevlig helg Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nån som har gjort liknande? jag skulle gissa på skumgummi/madrass aktigt är det som skulle funka bäst. Fast då lär man nog behöva limma ihop skumgummit i den formen kojan ska va. Sen sy tyget i samma form och klä den med och sy fast för hand annars lär väll symaskinen ta självmord vid synen av det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Jag byggde ett katthus för några år sedan. Jag dokumenterade hela projektet och la ut på min blogg http://spacepingo.blogspot.se/2009/0...t-katthus.html Jag använde skumgummi jag köpte på åhlens som var till för att sy egna dynor till solstol. Ca 2 cm tjockt. Jag tror det mesta finns med på bloggen. fråga om det är nåt som är oklart så kanske jag kan svara, om jag kommer ihåg ![]() Tyvärr finns inte huset kvar idag, nån av herrarna bestämde sig för att använda katthuset som toalett när de var på pensionat i höstas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ser ju riktig bra ut det där
![]() Tackar för titten. mvh Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
så skumgummi/skumplast verkar va det bästa valet, man tackar och bockar
![]() Gäller det sen bara att hitta lite, kanske köpa en barn madrass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jysk hade för några år sedan en produkt de kallade hobbyskum.
Kanske de fortfarande har det. / Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
köpte på jysk här om dagen. Syr mycket kattbäddar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag skulle gå till närmaste tapetserare och fråga om jag fick köpa loss lite material. Tapetserare och bilsadelmakare använder massor av praktiska material som jag tror skulle passa till en kattkoja. T.ex. polyeter (skumgummi) i mängder av tjocklekar och med olika fasthet, hairlock (ett konstmaterial som är som en tjockare väv, ca 1 cm tjock), tjock juteväv, sadelgjord (om du t.ex. vill bara ha lite stadga på flera punkter på kojan). Sedan finns det ett material som jag inte minns vad det heter men det är en brun vadd/väv som är gjord av spillmaterial. Tapetserare brukar ha stora rullar av detta material. Det är ca 4mm tjockt men jättestabilt. Tror det skulle vara prefekt. Det sticks ganska mycket, men ska du ändå klä in det spelar det ju ingen roll. Går lätt att sy genom med vanlig symaskin också. Ska försöka komma på exakt vad det heter bara, eller om någon annan här vet?
Tror som sagt att det finns mängder med material hos en vanlig tapetserare som du skulle kunna använda dig av, så sök upp en och fråga. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.