![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag håller på att bli galen och behöver hjälp!! Nejdå inte i form av piller utan mönsterförklaring ![]() Jag har ett engelskt mönster som jag håller på med och har inte haft problem med engelska mönster tidigare men nu har det kört i hop sig...eller så tänker jag bara helt fel. Så här står det inledningsvis... Instructions This pattern is worked in rounds as a spiral. Do not join rounds, otherwise directed. (instructions) – repeat the instructions inside the parenthe ses as many times as written afterwards. Rnd 1 ch 2, 6 sc in second ch from hook (6) Pnd 2 (sc, increase), around. (9) Rnd 3 sc in each st around. Rnd 4 (2 sc, increase) around. (12) Rnd 5 (3 sc, increase) around. (15) Osv... Min tanke var då att jaja, jag ökar och får då så många maskor som det står i sista parentesen...men det blev inte bra...eller jag har fått för mig att det inte kommer bli bra när jag ska sy ihop det hela. Nehej, då gör jag så att jag tokar deras beskrivning ordagrant och ökar så många gg som det står i parentesen...men stämmer inte heller!!!! ![]() Någon vänlig själ som kan förklara för mig??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En klassisk spiral. Bry dig inte om att det blir knöligt.
Sätt markör där varvet börjar. V 1: 1fm, 2fm i nästa m Vänd inte, bara fortsätt framåt. Vadå sy ihop? Det är väl en hängande spiral? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har inte försökt att virka från engelska mönster men känner igen hur jag brukar virka ett litet huvud.
Varv 1: Börja med två luftmaskor och gör 6 fm i den bortersta. Fortsätt runt hela tiden, markera med en tråd vart varven börjar för att få rätt antal ökningar. Varv 2: (1fm, 1 ökning)x3. Ökar i varannan maska och blir 9 m totalt (3 ökningar) Varv 3: fm varvet runt Varv 4: (2fm, 1 ökning)x3. Blir 12 maskor (två maskor mellan varje ökning) Varv 5: (3 fm, 1 ökning)x3. blir 15 maskor (tre maskor mellan varje ökning) "Do not join rounds, otherwise directed." Vet inte vad som menas med detta men fortsätt runt hela tiden. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jaha
![]() Då är det bara att markera varvets början och göra exakt som det står. Vänd inte och avsluta inte varvet. Ökning = 2 fm i samma maska. Ska du minska på följande varv? I så fall ska du fylla huvudet med något innan du gör sista varvet och sen bara ta av garnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för alla svar!
Ja det ska bli ett litet mushuvud! Senast redigerad av Suz65 den 2013-02-26 klockan 06:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
mönster pà engelska
Du kan använda google translate. Och fà hela mönstret översatt. Min dotter hjälpte mig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Jag har normalt inga problem med engelskan. För skoj skulle översatte jag det efter att du påtalat det men det blev ju hel fel...det stod stolpar i den översatta delen fast det ska vara fasta maskor!! Har jag inte haft problem innan lär jag få det om jag går efter den beskrivningen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.