![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag behöver köpa en ny symaskin och vet inte vilken som är den bästa på marknaden. Jag vill ha en med så lite datastyrning som möjligt. Är bara intresserad av brukssömnad. Ju fler saker en maskin kan göra desto sämre görs varje sak. Raksöm och zigzag är i princip det enda jag egentligen behöver. Ska sy mycket i siden. Är det någon som vet vilken maskin som är den bästa på marknaden för detta ändamål?
Mvh Nettan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Re: Vilken brukssymaskin ska jag köpa?
Citat:
Hur som helst så verkar Janomes Easy Jeans vara en populär bas maskin. Har inte själv provat den men många här rekomenderar den och jag tror den har fått bäst i test vid något tillfälle. Den lär klara av allt från chiffong till jeans. Själv är jag Pfaff frälst och om du nu syr mycket i siden så är deras system med övermatare väldigt bra, t ex select 1546. Båda dessa är mekaniska. Annars så kanske begangnatmarknaden kan vara något? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.