![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stickmönster. Vad betyder v 6-1 m?
Håller på att stcika en tröja men fastna igår när jag skulle börja maska av ärmarna och håller på att bli galen eftersom jag inte förstår mönstret
![]() Så här står det i mönstret: Det finns 59 m på stickan. Avm i varsida varannat v 6-1 m för ärmhål. På nästa v från rätsidan görs 1 int i varsida och med 1v:s mellanrum 9 ggr. Sticka 1 v. Gör dubbelint i varsida med 1 v:s mellanrum 2ggr. Maska av resterande 15 m. Jag har aldrig förut sett v 6-1 m och jag antar att det är där det blir fel för när jag räknar så blir det: 59m - 12 m -20 m - 8 =19 Någon som vet vad v 6-1 m betyder? Det är ju bara fyra maskor det handlar om så inte för att det spelar någon roll men jag gillar inte när jag inte förstår ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:57.