![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
sömmar mm
Hej!
Har precis skaffat mig en 4-trådig overlock. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av overlockmaskiner får jag helt förlita mig på instruktionsboken. Det är några saker som jag funderar över: När ska man använda 3 resp. 4 trådar? Kan man bara sy i kanten av tyget, inte mitt på? Kniven kan man ju stänga av. Problemet är ju trådmataren eller vad den heter ![]() Jag har en engelsk intruktionsbok och en som är översatt till svenska, men den innehåller tyvärr massa fel om man jämför med den engelska originalboken. Men en sak som jag inte blir klok på är när man syr så kallad rullfåll - ska man använda höger eller vänster nål då? Och om man bara syr med tre trådar, vilken nål ska man använda då? Tar ni bort den andra? Många frågor blev det, men jag vet ju att det finns massor av kunskap här på sysidan, så jag kan inte låta bli att fråga! mvh Helene |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:12.