![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med stickningsmönster
Jag håller på med dessa sockor;
http://www.garnstudio.com/lang/se/vi..._id=42&lang=se Har börjat om flera gånger för när jag kommer till mönstret, andra raden med svart, skiter det sig. Jag har upprepat raden i mönstret, 18 maskor, 4 gånger men det är tydligen inte så man ska göra. Är det någon som kan hjälpa mig med detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Vad jag kan förstå gör du rätt. Första varvet i mönstret är alla maskor grå. På varv 2 ska du ha 12 svarta maskor jämt fördelade över hela skaftet. Du börjar med 3 grå, sedan 1 svart, 5 grå, 1 svart, 5 grå, 1 svart och avslutar första stickan med 2 grå. Nästa sticka börjar du med 3 grå, sedan 1 svart. Om du nu tittar på vad du stickat så har du 4 svarta med 5 grå maskor emellan. Så ska du fortsätta hela varvet och också resten av mönstret. Vem/vad är det som säger att det inte ska vara så? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är jag själv som inte tycker att det blir rätt. När jag kommer till varv tre i mönstret, alltså varv två med svart, hamnar den svarta maskan inte i mitten av de tre svarta maskorna i varvet innan, som i mönstret. Har som sagt börjat om flera gånger utan att få till det. Vad gör jag för fel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej igen
När du börjar varv 3 i diagrammet så titta på första stickan. Där har du 3 grå, 1 svart, 5 grå, 1 svart osv. Sticka 2 grå (över grå maskor på förra varvet) sticka 1 svart (över grå maska på förra varvet) sticka 1 svart (över svart maska på förra varvet) sticka 1 svart (över grå maska på förra varvet) sticka 3 grå (över grå maskor på förra varvet) Nu ska den svarta maskan från förra varvet vara direkt under den 2:a (mittersta)svarta maskan. Sen är det bara att fortsätta med 3 svarta och 3 gråa varvet ut. Börja alltså varv 3 med 2 grå maskor Löser det sig nu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, nu stämmer det. Tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.