![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tips på bra garn till raggsockor?
Hej vill göra ett par raggsockor eller testa rättare sagt (första gången) Tips på bra garn? Är rädd att Ullen sticker mycket? Kollade Raggi!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har stickat många raggsockar i Järbos Mellan-Raggi
Det är 75& ull och 25% acryl i det garnet. Mina barnbarn har inte klagat på att de sticks. Och man har ju strumpor under sockarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Yllegarner med inslag av annan starkare tråd är jättebra att sticka raggisar i. De sticks inte. Jag har stickat både med vanliga Raggi och mini-raggi och båda är jättebra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Novitas 7-bröder(säljs på Rusta i Sverige) är mitt favoritsockgarn. 75% ull, 25% polyamid. Lättstickat och slitstarkt. Raggsockor utan ull är nog inte värt besväret, då värmer de inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Roligt att det är ett bra garn, kollade förra veckan på Rustas garner och undrade just över kvaliteten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:38.