Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-08-03, 00:00   #1
Mariam1 Mariam1 är inte uppkopplad

husqvarna tribute 140m eller Husqvarna emerald 118

Hej! Jag behöver hjälp med att välja symaskin. Är nybörjare eller rättare sagt så kan jag inte sy än men har velat lära mig i flera år, och nu tänkte jag ta tag i saken. Jag har tittat på en del maskiner och dessa två väckte mitt intressa men kan inte bestämma mig för vilken, vet ej vilken e bäst. Är det någon som vet? Och ifall nån vet en bra sykurs för nybörjare i Göteborg så vore jag väldigt tacksam.
Mariam1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 06:53   #2
lindemann lindemann är inte uppkopplad

http://www.sysidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1332
Hittade en ressension på den ena, men den andra var nog inte med. (Finns 7 ägare, kanske du kan kolla med några av dem.)
Vet att det finns lite syträffar, o jag tror att de flesta visar gärna, om du inte hittar någon kurs.
Vi har träffar här o det är ju bara att fråga om man undrar något.
Alla i vår grupp är mycket hjälpsamma.
Lycka till med köpet.
Har själv Husqvarna dock andra modeller o har haft i 20 år, började med en begagnat mörkröd o det var så skönt att slippa låna pappas(gammal Pfaff) eller min svägerskas (köpt ny Singer (tror jag det är) 1985)
Mvh Pia
lindemann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 10:32   #3
carlm carlm är inte uppkopplad

Husqvarna tribute 140m läste jag har 22 sömmar mot Husqvarna emerald 118 som har 18.

Möjligtvis har Husqvarna tribute 140m även fler pressarfötter som ingår.

http://www.symaskinswebbshoppen.se/P...me,ProductName
carlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 11:15   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad

Husqvarna 140 M är gamla Emerald 122 i nytt skal och med lite mer finesser
p g a jubileumet. Jag har köpt en 140 M som andramaskin och är jättenöjd. Kan klart rekommenderas som nybörjarmaskin. Dessutom får du många användbara pressarfötter med till jubileumsmaskinen. Kolla runt på priserna bara, vissa tar rekommenderat pris 3995:-, det billigaste jag sett (och som jag köpte för) var 3395:-. Lycka till!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 00:51   #5
Mariam1 Mariam1 är inte uppkopplad

Smile

Tack för alla svar! Det får bli en Tribut 140m eftersom det enda som verkar skillja är lite extra finesser.
Skulle gärna vara med på era träffar låter jätte kul tack!
Mariam1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 07:16   #6
bila bila är inte uppkopplad

Kolla runt och titta på olika märken. Och vilket som passar dig. Det finns fler märken som är bra och kanske till och med bättre.
Ta god tid på dig och provsy och kolla runt, så hittar du en maskin som passar för dig.

Köper du maskin i butik, brukar en kurs i hur din maskin fungerar ingå i priset och även support. Priserna är dyrare i butik än på nätet, men kurserna brukar vara guld värda om man är nybörjare och inte van att sy på moderna maskiner.

Folkuniveritet brukar ha kurser i olika svårighet grader, som brukar vara mycket bra, men dyra. Även du andra studieförbunden, brukar ha kurser, kolla i broschyrerna som kommer om någon vecka. Du är ute i precis rätt tid att fundera på kurser. Utbudet på kurserbrukar vara stort på hösten och våren.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48.