![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Är ny medlem här och har precis köpt en ny Singer fashion mate. Hade förut en Singer Samba deluxe men tyckte att jag ville förnya mig lite. När jag frågade om smörjning så fick jag till svar att den var smörjningsfri,men när jag läser instruktionen så står det att griparen ska ha en droppe olja. Har det någon betydelse vilken symaskinsolja jag köper,när jag letar på nätet finns det både billiga hos claes ohlsson och dyrare i sytillbehörsaffärer. Dessutom har jag för mig att min gamla olja var en pytteliten flaska,medan de som säljs nu är ganska stora,och jag lär inte behöva så mycket. Vad använder ni? Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hos Din symaskinshandlare kan Du köpa symaskinsolja.
Jag har under många år köpt de Herdins symaskinsolja, som finns i vanliga matvarubutiker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svaret.
Då ska jag köpa den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tror de flesta symaskinsoljor fungerar. Men den ska vara klar. Har den gulnat så är det dags att byta. Och vill man smörja mer svåråtkommliga ställen är det bra med en flaska med lång och tunn spets, för att enkelt dosera enstaga droppar. Eftersom vanligtvis räcker en eller två droppar per smörjställe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
har för mej att det ska vara syrafri olja...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.