![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag syr hundhalsband och selar. Har idag avverkat två maskiner och nu är det dax att köpa en ny. Den måste tåla att sy igenom två lager nylonband, 1cm vaddering + två lager fleece eller liknade. Jag har nu tittat på två alternativ som jag tror kan duga till detta. Den ena är Juki DDL-8700 och Janome 1600 qc Professional. Frågan är vilken som skulle vara bäst? Janome är dyrare men Jukin är en industrimaskin så frågan är om den skulle passa bättre? Försäljaren av Juki sa att den passar bäst till tunna/medelrjocka material och då kommer det inte duga för mitt ändamål. Min tanke är dock att han "bara" sa så för att rekommendera något i 30 000 kr klassen som de alltid gjort tidigare och en sådan har jag inte pengar till. Någon som har bra tips att komma med? tack på förhand /Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
om den inte måste vara ny...
Så finns just nu en zenith 3207 till salu på tradera -läs mer på www.lordagstraffen.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Industrimaskiner av alla märken, det är de maskiner som klarar såna material bäst.
De håller hur länge som helst även de som har en del år "på nacken" Kolla alla annonser, Blocket osv |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svaren. Finns det någon mer som kanske har erfarenhet av just dessa maskiner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har ingen egen erfarenhet av industriella symaskiner men jag ser att Juki DDL-8700H är en variant som är gjord för att sy raksöm med en nål i tjockare material som vinyl, denim och canvas. Medan DDL-8700 är för medeltjockt material och DDL-8700A för tunnt material.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ok, tack för infon. Har en annan fråga. Vad är skillnaden mellan att köpa en maskin med industrinål mot husnål? Kan man köpa till industrinål till Janome 1600p?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Juki DDL-8700H använder DBx1 mellan 19/120 och 23/160. Så kraftiga nålar som 23/160 finns inte som hushållsnål.
Janome 1600p verkar finnas i två varianter, den för DB industrinål heter 1600p DBX. Hittade följande jämförelse mellan HL hushållsnålar och DB industrinålar: http://www.ehow.com/info_12043835_di...db-needle.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för svaren! Det kommer bli en Janome 1600p då jag har läst en hel del och sett recensioner som är bra. Jag provar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Grattis.
Janomes maskiner är mycket bra. Själv har jag en Janome 6600P |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Har dock nu blivit lite osäker om jag inte ska köpa juki 8700 istället. Någon som har erfarenhet av just den modellen? Jag står och överväger mellan den och Janome 1600p dbx.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.