![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Blocka tröja med runt ok
Hej!
Jag har lite frågor om blockning. (har läst igenom de andra trådarna om blockning men kunde inte riktigt få in min fråga någonstans) Jag har aldrig blockat förut men har här fått läsa en hel del om tekniken. Nu är då problemet att jag har stickat min första kofta med runt oki strukturstickning, Den enda sömmen som ska göras är några centimeter precis under ärmarna. Hur blockar man för att det ska få en bra form? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar sy ihop mina stickade plagg, tvätta dem på handtvättsprogramet i tvättmaskinen lägga dem på ett plant underlag med en frottehanduk/badlakan över och under det är lätt att sträck det när det är vått, så får det ligga där och torka.
Jag tycker det blir stor skillnad, tidigare gjorde jag inget, nu blir ojämna maskor jämna, eventuell smuts försvinner och plagget blir jättefint. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om maskorna är ojämna, som Bir sa, så kanske jag skulle överväga att blocka din tröja.
Men för mig är blockning något som i första hand gäller spetssjalar eller plagg där man ska sy ihop långa sömmar och då för att kanterna inte ska krulla ihop sig utan samarbeta bättre vid hopsyningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.