![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Skomakarmaskin Singer 29K31
Mitt senaste tillskott att exploatera, lära sig och fixa till. Hittade instruktonsbok och reservdelskatalog på nätet. Där står beskrivet två olika sätt att trä tråden.
To thread the needle for stiching. Måste vara normal söm!? To thread the needle for darning. ??? Stoppning? Jag blir inte riktigt klok på detta. Någon som vet? Speciella nålar? Hittade ett forum på engelska träffen där berskrev inte tekniken men väl att inte många visste vad det var eller användes till. Undrar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citat:
På vilken adress på nätet hittade du instruktionsbok & reservdelskatalogen till din maskin 29k31 jag har också en likadan Tacksam får hjälpen MVH Shapour Moini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du vet väl att det är hans enda inlägg från två år sen.
Skomakare har en hemsida på engelska, där de samlas och ställer olika frågor och/eller ger svar. Deras adress är: shoerepairer.info Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
To thread the needle for darning. Betyder
Att trä nålen för lagning. Vad jag förstår skall du maskinen träs annorlunda då du lagar. I regel när du stoppar, i alla fall tyg så fäller du ned undertrådsmatningen och matar manuellt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:19.