![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Portabel strykbräda
Jag tänkte göra mig en portabel liten strykbräda/platta. Kan följande material passa som stoppning?
http://www.stoffochstil.se/Katalog/S...rticleid=14648 Vad har man för tyg på strykbrädan sedan? Vilket bomullstyg som helst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
portabel strykbräda.
Varför inte köpa ett strykbordsöverdrag, där finns både vadd och teflonbelagt bomullstyg. Bara att klä brädan.
Lisa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Åh, det var käckt... är det sådana här du menar? Räcker den stoppningen som finns i?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60186175/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Hur stor ska du ha din bräda???? Där blir nog så att du kan lägga dubbelt av vadden. Vet inte om IKEAs överdrag har teflon, jag brukar köpa mina på Ica eller COOP. Dom kostar ca 80:- med teflon. Tyger håller längre och bränner inte vid hög värme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Självklart lägger jag det dubbelt...
![]() För 29:- så vågar jag nog prova med IKEAs även utan teflon. Synd att överdragen var för små för att passa på min vanliga strykbräda - den behöver sig också ett nytt överdrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har Ikeas lilla strykbräda, den är perfekt använda och ha vid sidan av symaskinen när man syr och när man inte vill ta fram den stora strykbrädan. Jag tycker mycket om den. Fungerar bäst om man inte använder fötterna.
Jag har ett litet resestrykjärn som är toppen till dom små jobben, som att stryka lite sömmar och sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har också köpt IKEA:s lilla strykbräda, kostar runt 40:-.
Den har även en upphängningskrok, väldigt smidig att ha med på kurs eller vid symaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag såg den strykbrädan och den ser hemskt praktisk ut. Men jag hade tänkt mig något ännu mindre. Kanske som min skärmatta ungefär. Jag har beställt ett sånt litet strykjärn från Clover som jag skall ha till applikationsarbete. Jag noterade att det kändes väldigt klumpigt med min stora ångstation.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Något i den har stilen http://www.nancysnotions.com/product...ortby=ourPicks
Jag har den jämte min symaskin. Den är jättebra och lagom stor för stryka lite sömmar och sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Precis! Tack! En sån hittade jag på Ebay för bara £9.25 inklusive frakt. En sån blir det såklart.
Tänk - vad skulle man göra utan sysidan... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:27.