![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
spolning
Jag har just haft min Pfaff på service och den har fungerat fint.
Men nu när jag skulle spola undertråd så gick de två första spolarna bra men sen så började nålen gå upp och ner när jag spolade. Det hjälper inte att stänga av och sätta på maskinen igen eller dra ur sladden, vrida om hjälphjulet (det är ett mindre hjul där som ska dras tillbaka lite när man spolar). Har försökt allt. Gör det något om maskinen håller på så eller måste jag lämna in den igen?? Det var bara allmän service den var inne på, det har inte varit fel på spolningen förut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har haft maskiner som uppförde sig sådär. Jag tyckte inte att det var någon fara, men man får naturligtvis se upp med barn och fingrar. Inte låta någon annan spola. Det kändes också som om det gick lite långsammare att spola. Jag hade det sådär något halvår och sa sedan till när jag lämnade in på service nästa gång så fixade de det. Detta har hänt med två maskinser om jag inte minns fel. En gammal Bernina och en Singer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack. då vet jag i alla fall att jag kan spola fast nålen går upp och ner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:53.