![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bra fleece?
Hej
Hur kan man avgöra om fleece är av bra kvalitet och fungerar bra som baksida till quiltar? Jag har köpt fleece på Ohlssons som barnbarnen har till varjedagsfiltar och den blir noppig. Men sen har de en annan filt som är liksom tätare och lite korthårigare fleece och som inte har blivit noppig men ingen vet var den är köpt, antagligen en present från någon. Det är ju roligare om baksidan på ett täcke också håller sig fin. Jag köpte nyligen två fleecefiltar på Jysk med tanke på baksidor men börjar undra om den är av bra nog kvalitet. Den är med i senaste reklambladet och kostar 49 kr och fanns i olika mönster. är det någon som har råd att ge? Jag tycker det är svårt att se hur fleecen är innan den är tvättad och använd ett tag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har också ställt den frågan här en gång men tyvärr utan svar. Felet jag gjorde den gången jag sydde och trodde jag hade fått tag i dålig fleece var att jag hade vänt avigsidan utåt och med det resultatet att plagget blev noppigt på en förmiddag. Jättesuck då det var den första tröjan jag sydde till min gubbe. Hon på Stoff och stil upplyste mej då om att det är alltid den sidan med längsta luddet som är rätsida, vilket jag inte alltid tycker är så jättelätt att se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
All fleece jag tittat på tycker jag ser likadan ut på båda sidor men jag får väl ta en bättre titt nästa gång! Tack för hjälpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:00.