![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fodra klänning med vad?
Vad använder ni? Polyester är inget jag vill ha direkt mot kroppen... Viskosfoder? Vad använder ni?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag föredrar viskosfoder om jag hittar det, siden går bra också, glatt naturmatreal...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
IKEAS bomullstyg för 19 kr metern använder jag ofta. Skönt mot kroppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
acetat brukar jag använda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
För mig beror det oftast helt på vilket material klänningen är i. Det mesta jag har gjort är i bomull, och då är det också oftast trevligast att ha ett foder i bomull också och då är Ikeas bomullstyg klart godkänt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
hej
använder för det mesta acetat foder Tänk på att tvätta tyget innan om du använder bomull krymper mer än syntet tror jag och har man då olika på in och ut sida så kan det dra sig vid tvätten. detta gäller även tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Viscose för det mesta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Funkar verkligen bomull. Glider klänningen bra på då? Eller blir det strävt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Foder av bomull "hakar" upp sig mot benen.
Jag föredrar fodertaft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Forumvärd
|
Huruvida bomull fungerar beror helt på vilken typ av plagg det är och vilket material det är. Om plagget är snävt så behöver man ha något som glider lättare, alternativt något som verkligen sitter där det sitter. Tunn tättvävd bomull fungerar även då, jag har en hel hög klänningar i bomull-sidenblandning med tättvävd bomullsfoder.
Om man å andra sidan ska ha ett foder i en jacka eller något annat som kan vara rätt figurnära där man har ett annat plagg under som det måste glida lätt mot, då behövs något satinvävd, åtminstone i ärmarna... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:54.