![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Söker "stickat" tyg
Var kan man hitta tyg som är som stickat- fast på metervara?
Jag vill inte ha i polyester utan i bomull och ganska tunnstickat. Enfärgat. Helst inte vitt. Skulle vilja sy ett par leggings i stickat....därför behöver det vara tunnare och lite stretchigt i själva "stickningen/mönstret". Har försökt googla men hittar inget bra. Någon som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror Tygverket på St Paulsgatan i Stockholm har. Det är ett litet tag sedan jag var där men då hade de en hel del stickat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej, inte som i länken.
Det ska vara som riktigt stickat, fast i metervara. Tänk er tunn stickad tröja i bomull, typ. Det ska finnas sådant tyg, men hittar det inte... Ska kolla in det andra stället. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Menar du en vanlig tunn jearsy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Absolut inte jersey, trikå eller interlock. Det är ju "stickade" tyger
MEN jag är ute efter metervaretyg som är som en stickad tröja. Spetsmönster. I bomull. Verkar jättesvårt att hitta och svårt att beskriva också.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
stickat tyg
http://www.fabric.com/apparel-fashio...it-fabric.aspx
Kan detta vara nâgot? http://www.stoffochstil.se/Katalog/M...?group_id=8555 Senast redigerad av strumpan den 2011-03-19 klockan 07:02. Anledning: lagt till en länk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hm...den första länken kanske är något, fast det verkar inte finnas i bomull eller bomullsblandning.
Stoff och stils har jag kollat in, den vita i bomull (som de sytt en långkjol av) är väl ungefär som jag tänkt mig men jag vill helst inte ha vitt. Sedan har jag en känsla av att det helst ska vara typ bomull/akryl eller något sådant för att kännas skönt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
stickat tyg
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.