![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag införskaffade en Pfaff 463-6/1bs (industrisymaskin) i söndags och provade den första gången idag på en liten bit vinyl, det första som hände var att maskinen gick baklänges så man fick trycka ner backen för att köra framåt, så då vände jag på 2 faser sen gick den åt rätt håll
![]() Så sydde jag lite i vinylbiten och det blev ganska bra men stygnen blev väldigt täta, 2mm blev stygnlängden trots att maskinen var inställd på 4,5 ![]() ![]() Är det någon som har några tips på vad det kan vara för fel? kan det vara några slitdelar till matningen som man eventuellt behöver byta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Börja med att testa och sy med något annat tyg. Kan vara vinylen i sig som gör att det blir korta stygn.
Trulsan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det där med fasen felkopplad har jag också upplevt
![]() Stygnlängdsproblemet tror jag är så enkelt att när du syr i vinyl "suger" vinylen fast i presarforen så det inte matar som det ska. Lösning, finns flera. använd teflonfot använd rullfot klistra frystejp på foten du har Lägg silkespapper mellan vinyl och fot när du syr som du sedan river bort. Lycka till / Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag körde med rullfot för att det var vinyl, men jag ska testa sy med vanligt tyg och se vad som händer.
En annan sak jag har setat och funderat på är om "mataren" inte går upp tillräckligt så att den ej får tag i tyget, det kanske är något som går att justera isåfall? om den nu inte syr riktigt i tyg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Pröva mina andra förslag också.
En rullfot kan ju faktiskt kärva den med. Har inte någon pfaff så din sista fråga kan jag inte svara på. Men en rejäl smörjning om maskinen stått länga. Industimaskinenr har både små smörjkoppar och ställen där man fyller på rejält ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Problemet är löst efter att maskinen har stått och en flytt senare.
Jag var ner i källaren igår och tänkte att nu ska jag få den att mata riktigt, så jag vickade upp maskinen och kollade, hittade en skruv som jag lossade och sedan bände lite med mejseln och vipps så åkte mataren upp lite, drog åt skruven och nu matar den som den ska ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:25.