![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag ska sy en 50-tals kjol till en 10-årig släkting, både jag och hennes mamma vill att hon ska kunna använda kjolen några år framöver - frågan är hur jag på bästa sätt ska sy den så att den går att ändra i storlek.
Det kommer att bli en helcirkelkjol/poodlekjol med tillhörande underkjol. Någon som har tips? Vad ska jag INTE göra? Några fördelar/nackdelar med att använda knappar, resår eller snörning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skulle nog satsa på resår och lite tilltagen linning i midjan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Menar du att sy in resåren eller att sy fast kjolen på en resårremsa? Något av de som blir bättre rent sömnadsmässigt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Skulle nog sy in resåren i linningen och byta eftersom det ökar i midjan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tanken är att Elin ska kunna ändra storleken själv, och att man inte ska behöva sprätta upp och sy om varannan månad... Därför blir det en fast linning som är reglerbar med hjälp av knapphålsresår. Känns som enklaste lösningen för alla parter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.