![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Göra en gylf
Maken har köpt ett par långkalsonger i ylle/syntet, trikå (jaktkalsingar) men upptäckte att de var utan gylf!!!!
Nu vill han att jag gör en gylf på dessa kalsingar men hur gör man. Det blir ju bara ett stort hål om jag klipper upp. Fast det gör å andra sidan ingenting säger han. Jaja. Ska jag bara sy med sicksack runt sömmen fram och så klippa upp? Jag tycker ju det ska dra kallt på lilla maggen men kan man göra på något annat sätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kolla på tråden on krage farfarsknäppning så kan du göra likadant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack snälla. Nu ska jag införskaffa muddväv bara, vet inte om det säljs här längre. En rullå, är det detsamma som när man syr med snedslåband i vanliga tyger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
En rullå är när man syr fast ett band räta mot räta vid en kant, viker över så att bandet fortfarande syns från rätan och syr fast kanten på baksidan (fast man syr förslagsvis från rätsidan, så man har koll på var sömmen hamnar).
Senast redigerad av Hello den 2010-10-21 klockan 08:45. Anledning: Förtydligande |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack. Då förstår jag nog hur det ska göra. Nu ska bara lusten att göra det komma också!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:22.