![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Virkad grytlappsklänning
Hej! Jag söker mönster på virkade grytlappsklänningar, någon som har och kan tänka sig att dela med sig?!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Just ja ......såna fanns ju förr,nu blev jag också sugen på att virka,har tyvärr inte mönstret.
Kolla på loppisar lr se om nån äldre släkting har nån sån grytlapp då kan du ju alltid låna och virka av den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmm...jag tänkte ju liksom Anna på klänning utav grytlappar, undrar om man inte kunde göra en sån?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Klänningsgrytlapp verkar vara det som beskrivs på länkarna och grytlappsklänning förstår jag också som en klänning av grytlappar. Kan det verkligen vara nåt att satsa på, tänkte jag. Möjligen grytlappsjacka.
Prinsesskrona eller kronprinsessa, det kan vara viktigt med ordknåpandet. (I somliga språk betyder sammansättningarna det tvärtomiga.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack så mycket!
![]() Lyckades att få låna en och virka av ![]() Klänning virkad av grytlappar skulle faktiskt inte va så fel, skulle nog kunna tänka mig en sån.. ELler ännu hellre, en typ, bolero av ihopvirkade små dukar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:52.