![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem huskvarna s21
Har köpt en huskvarna s21, men fast den är rätt inställd, så tycker jag att sömmen blir lös, man ser trådarna imellan tygstyckena på framsidan om ni förstår vad jag menar.
vad ska jag göra????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag känner inte alls till din maskin, men som ett generellt svar:
Om du med "rätt inställd" menar att du har trådspänningsrattarna på de värden som rekommenderas i bruksanvisningen, glöm det! Prova dig fram till vad som stämmer på DIN maskin med DIN tråd (ja, det kan variera med vilken tråd du använder)! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Maskinen har automatisk inställning så jag tycker att den brde vara rätt, men det verkar inte så=(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Aaaah... sån't vet jag inte ett dugg om. Men kolla i alla fall trädningen en extra gång. Jag är säker på att du redan gjort det, men, gör det en gång till! Varje liten knix trådarna ska ta! Och kolla att de verkligen gått ner ordentligt mellan trådspänningsskivorna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vilken typ av tråd använder du? Jag har en likadan maskin och jag fick skicka den på trådspänningsjustering för att den skulle passa just min tråd. Å andra sidan hade jag inte problem med overlocksömmarna... det var täcksömmen som inte fungerade förrän efter justeringen...
Hälsn. Anette |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag skulle ta och rengöra maskinen ordentligt. Köra med
tandtråd mellan skivorna uppe vid trådspänningen. Har det kommit damm dit så är det inte möjligt för maskinen att spänna tråden korrekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack, ska prova det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.