![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vantar till ettåring
Hej!
Undrar om det är nån som vet ett bra mönster på ett par tumvantar till en ettåring? Har kvar big softie garn och skulle därför vilja ha ett mönster med lite tjockare garn, ca 8-10 stickor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Drops Design Garnstudio har mycket gratismönster.
Jag sökte nyss och det finns vantmönster också |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sticka en typ av lovikkavante men utan nervik men med en markerad "kant" upptill som du kan brodera mönster på eller stick in några "pluttar" som mönster.
Du kan sticka 1-2 aviga varv först sen räta maskor några varv och sen 1-2 aviga varv det blir "nerviket" sen fortsätter du som en vanlig lovikkavante. Jag har gjort en variant av dessa när mina brn var små och dom blev jättebra. Vill du ha ett mönster att gå efter skall du kolla på http://www.garnstudio.com/index_lang.php där finns massor av gratismönster som är riktigt bra. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:05.