![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kantband/snedslå HJÄLP! önskas
Håller på att sy en barnmunkjacka i velour och ska nu sy dit svart kantband/snedslå klippt av muddväv runt hela. Problemet är att jackan har rundade hörn nertill fram där dragkejan slutar och hur jag än gör vill det sig inte, hela hörnen viker in sig oavsett om jag spänner bandet eller inte. Jackan är inte fodrad. Hur ska jag gör för att hörnen inte ska vika in sig? Tips någon? Skulle det funka om jag stryker på vlieselin? Eller stum snedslå? Eller är det bara att ge upp och sätta dit en mudd i midjan istället? Mönstret är köpt på stoff och stil:
http://www.stoffochstil.se/Katalog/M...?group_id=1127 Det är jacka C Senast redigerad av lovleycat den 2010-05-08 klockan 11:45. Anledning: glömde skriva en sak |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:47.