![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Någon som kan hjälpa mig att hitta ...
... pedal och sladd till Elna 614 Overlockmaskin?
Hej Jag har förlagt min sladd och pedal, kan bara inte hitta den ![]() Jag har hört på ett par ställen som säljer Elna, om de har begagnat från någon kasserad maskin. Men tyvärr inget positivt svar. Har fått veta att en ny pedal o sladd kostar 1000:-, och det har jag inte råd till. Då får jag låta bli att använda maskinen helt enkelt. Därför undrar jag nu om det finns någon här på forumet som har en, eller vet hur/var jag ev. kan få tag i en begagnad. Håller tummarna och hoppas på tur. Snälla ni hjälp mig om ni kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är väl inte så tursamt så ditt uttag på maskinen ser ut så här (som det gör på flera andra, men förstås inte alla maskiner). OM det gör det har jag nog en extra sladd/pedal:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om maksinen är gammal, du inte hittar rätt sladd osv och du kan hitta pedal med samma resistansomfång eller vad det nu heter, kanske man kan byta ut själva kontakten inuti maskinen. Självklart kanske det inte passar exakt men kanske billigare..
hmm men ja kanske avancerat.... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.