![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Trä min farmors symaskin!
Kan någon hjälpa mig???
Det korvar sig på undersidan av tyget när jag syr på den här gamla Husqvarnamaskinen. Bild inkluderad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kolla att du trätt under tråden rätt i spolen, Spolen ska snurra medurs i "spolkoppen" och tråden ska komma uppifrån, det ska också klicka till när du drar fast tråden i "spolkoppen" att trä övertråden går nog bra det finns ju bara en väg. Se bara till att tråden kommer mellan plattorna vid trådspänningen. (svarat ratten mitt fram) På bilden har du missat armen efter trådspänningen tråden ska gå under där. Jag älskar den där maskinen det var den jag lärde mig sy på och min (ärvda) fungerar fortfarande utmärkt! Hör av dig igen om det inte fungerar. Kolla föresten att det är rent i maskinen vid undertråden och byt nål. //Lycka till Malin
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:32.