![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Garn till mössa
Min dotter (4 år) vill ha en likadan mössa som jag just gjort till mig själv. Men hon tyckte att mitt ullgarn kliade och ville ha något annat. Och rosa, såklart.
Något tips om ett garn som stickas på stickor 3½ eller tunnare, som är mjukt mot huvudet utan att klia? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan inte tipsa om något speciellt märke, men alpackagarn är mjukt. (Antagligen acryl också, men varför använda det? :-X)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
merinoull är ju mjuk annars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Är din dotter ullallergiker så kommer vilken som helst ull att "klia" - även om det är alpaca.
![]() Mössan kommer bara ligga på hyllan... Så hitta en bra akryl garn istället ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu vet jag ju inte vad det är för modell på mössan men mitt favoritgarn är Symfoni. Det är 100% akryl. Ska visserligen stickas med stickor nr. 4
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
![]() Jag testar med någon form av babyacryl då. Garn för stickor nr 4 kommer inte att fungera i min maskin tyvärr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:34.