![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
baby boddy
Hej, jag har sytt min första baby boddy. Bildbevis på skapelsen finns, men tycker det verkar smidigare att sy en sådan där "omlott" lösning i halsen istället för knappar. Det blir så knöligt med kantband och trycknappar.
Funderar att det inte borde vara så svårt att göra om en vanlig axelknäppning till omlott? Ngn som kan bistå med tips, lite mått? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker också att omlottringningen är suverän - den blir inte så tight som den knäppta varianten kan bli för små barn med lite hull (som mina ... :-))
Tänkte som du att man borde kunna höfta och prova sig fram, men lyckades inget vidare. Jag har istället sytt omlottmodeller ur Ottobre och varit väldigt nöjd. De blir inte för breda och vida utan ligger fint i halsen. Dessutom får man ju många andra mönster på köpet. Å andra sidan kanske du är mer haj på att rita något eget... ![]() Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Här finns en beskrivning på att göra sitt eget mönster och med omlottringning längre ner i beskrivningen: http://indietutes.blogspot.com/2008/...e-pattern.html. Jag har för mig att det brukar kallas för amerikansk kuvertringning ibland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:12.