![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bröllops gäst kläder...
Vad kan man ha ska på ett bröllop kombinertat med barn dop 1maj, dresskod är påklätt.. är inte så förtjust i att ha klänning, men det funkar, funderar på om man kan ha vida linnebyxor och en tunnika men nästa problem är färgen....tips????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Visst kan Du ha vida linnebyxor och tunika."Festlighetsgraden" fixar Du med smycken och andra tillbehör. Har Du ingen favoritfärg? Eftersom det är bröllop, ska Du undvika vitt och svart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om klädkoden är "påklätt" skulle jag ringa och fråga vad de menar. De enda klädkoder som finns är kavaj, mörk kostym, smoking och frack (högtidsdräkt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Påklätt är med största sannolikhet en humoristisk touche från värdparet. Vilket betyder att linnebyxor och tunika fungerar alldeles utmärkt.
Vitt får man ha så länge det inte är den dominerande färgen i din klädsel. I princip samma sak gäller för svart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag vet inte om du funderar på att sy kläderna själv eller redan har dem. Jag kan annars föreslå långbyxa enligt den här modellen http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=11266, jag är själv ingen kjolälskare så det här blev ett alternativ för mig när jag blev bjuden på en fest. Jag tycker inte man ska ha vitt som gäst om bruden kommer ha vit klänning, kanske lite gammalmodigt men ..... Vilken färg du kan ha annars är mitt förslag att ta en färg som du tycker om och trivs med då blir man alltid fin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Och en annan regel är att man inte ska överglänsa bruden... Men det förutsätter nästan att man vet hur bruden klär sig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.