![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
bomullsvadd?
Hej tänkte höra om någon vet vart jag kan hitta bomullsvadd till lapptäcke till bra pris på nätet eller butik i sthlms området?
För det är väl bästa vadden om jag vill ha ett antikt och "skrynkligt utseénde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sök på möbeltapetsering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ok tack men är den bra till quiltning? Har du provat? Vet du vad den kostar/meter eller liknande? Vill ha ett lite skrynkligt gammeldags utseende på mitt lapptäcke :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Frågade min mamma och hon sa att det ska vara ullvadd. Jag skulle använda kräppat tyg för att få ett skrynkligt utseende.
Jag vet att det låg tapetseraraffär i sundbyberg på järnvägsgatan, för några år sen, men vet inte om de finns kvar. Du kan alltid fråga i en sån om du får köpa ett par meter. Du får gärna berätta för mig vad det gick på, ska klä om min soffa! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hittade en del info om vadd här http://www.syrumq.se/syrumq/val_av_vadd.php
Själv så har jag bara testat Hobbs natural cotton tror jag den heter. Har dock inte tvättat något av det ännu så jag vet inte hur det blir efter tvätt. Jag köpte mitt i Surahammar. Då vadd är lite bylsigt så tror jag att det är något billigare att köpa på butik än att skicka efter. Men jag är inte säker. http://www.quiltstationen.se/ är en butik som finns i Täby det finns säkert fler quiltbutiker i stockholmsområdet som andra kan tipsa om ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ok tack för hjälpen, jag tror jag har hittat vad jag söker på Ylvas Quiltrum. Hon har en webshopp och det finns mellanlägg/vadd som krymper upp till 5 %.
Tack igen! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:03.