![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej,
hur gör ni innan ni syr i dessa elastiska och ibland ihoprullande material? Kastar ni klippkanten innan? Hur får ni tyget fint efteråt? Jag brukar tvätta dessa typer av tyger utan att kasta klippkanten, men framförallt på dessa tunna jerseytyger är det väldigt svårt att återfå den där nya känslan av platt, slätt, nytt och lättsytt tyg. Jag tar gärna emot alla tips och idéer (fick nämligen hem tyg från stoffochstil idag ![]() /Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Jag gjorde som du och kastade klippkanten sedan tvättade jag och hängtorkade det och tog ner det lite fuktigt och vek det stadkant mot stadkant och pressade, sedan la jag på mönstret och klippte ut det gick bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej ulindh
det verkar som tyget blev fint efter tvätt( kollade tygerna imorse innan jag gick till jobbet). Jag får se ifall de blir så där släta och fina som innan tvätt, efter att jag strykt dem. E-slöjds trikåer tror jag jag tvättade utan att overlocka kanterna, men det kan ju vara det som gjorde att klippkanterna "breddades", att trådarna i overlocksömmen kanske håller ihop elasticiteten och inte bara motverkar trådning? /Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:35.