![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Åh rackarns, den kan ju ligga var som helst; fågel, fisk eller mitt emellan...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Inte kul alls. Jag har också ett klåfinger här hemma. Min symaskin står i ett låst rum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Kom på att jag ska fråga min mor först ifall hon har nån extra liggandes, har jag tur så har hon det. Förgrymmande unge!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Mitt i eländet får du tänka.
Den ungen kommer gå långt. Kan man ta bort en pressarfot från en symaskin när man är bara 2 år har man talang. Händig och nyfiken 2 bra egenskaper ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Oj, kanske det skulle vara bättre med en gammal symaskin som inte har snap-on fot
![]() Om jag haft barn som pillrat bort mitt skulle jag nog vara rökt eftersom jag inte har sett någon ersättning för just den foten hittills.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag kommer säkert få många trevliga pysselstunder med henne, hon är som sagt var mycket pillrig av sig och kan redan nu koncentrera sig längre stunder på en och samma sak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja det går säkert fint! Och det är den vanliga foten också!
Jag har problem eftersom jag använder applikationsfoten som pressarfot pga att ja jag trivs bättre med den då den är kantig och genomskinlig. Men har inte kunnat hitta ersättning för den dagen den stryker med eller försvinner. (är ganska sliten nu) Frågade runt hos Pfaffhandlare fysiskt och online tidigare utan resultat, men säkert ännu svårare nu när Pfaff har köpts upp av Husqvarna (och sen av Singer). De som dykt upp är mest för maskiner med övermatare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Min nu 20-årige son tyckte om att "leka" med pressafötterna när han var liten. Han satt på bordet och lekte att det var snöskotrar som körde. och tänk att inte en enda försvann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Om man som 2-åring kan lyckas med en sån sak, så kommer ungen att gå långt när den blir större, men visst är deet väl lite roligt när man i efterhand tänker på deras ålder och lilla "Klåfingrighet"? se det som ett sött rackartyg, det är ju inte så farligt som när busungarna på 60-70 talet lade krut i eldningshålet på vedkokarna, som en del hade till vit-tvätt! då stod det härliga till, när det smattrade och ljöd, och tanterna blev först skrämda, rädda och sedan förnärmade över de små hyssen.
Ja det var tider det, när man spikade fast deras förkläden, och sedan kittlade dom så stegarna välte, lite bus är alltid uppfriskande för allas mungipor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
![]() Men det vore bra om hon ville plocka fram min pressarfot. Dom jag fick låna av mamma passa inte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Härhemma har jag nästintill en likadan klåfingrig 2-åring. Tre tangentbord på min laptop har han sabbat gemom att pilla bort tangenterna
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Nog är dom väl för sköna dom små liven. Min son som vid 4-års ålder tyckte att han skulle hjälpa mamma och stryka med ångstryckjärnet. Han lyckades inte, så istället fyllde han vattenbehållaren med symaskinsolja vilket hade viss påverkan på tvätten när jag skulle använda järnet. Ja, de små liven
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:36.