![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ta betalt
Hej!
Hur mycket tar ni betalt för att sy upp 2 kavajer? Alltså bara själva sömnaden? Vad har ni som syr upp för timlön? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns olika kavajer! Med eller utan foder, med e utan slag, olika slag, dubbel/enkelknäppt, mer skräddade axlar, mindre arbetad ärm (utan sprund o knappar osv...
När jag var ny på att sy till "kunder" tog jag ca 500 för helfodrad, m arbetad axel o ärm... och de tog väl ca 3,5 tim. Men på den tiden räknade jag inte in tillklippning, mönsterkonstruktion och provtid... Prissättning är alltid svårt eftersom det handlar om hantverk och folk inte värdesätter det plus att vi jobbar olika fort och iaf jag tycker att det känns lite svårt att ta mycket mer än butikspriser. Däremot bör man kanske inte ta så mycket mindre heller? Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:47.