Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-08-12, 12:48   #1
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Vad man får lågga upp för bilder...

Jag har läst reglerna, men jag känner mig ändå lite osäker. Det kommer ju upp en hel del bilder som inte passar in riktigt i det som står i reglerna, men jag är dålig på det här med att läsa mellan raderna, så jag tänkte fråga så det inte blir fel.

Är det ok att lägga upp bilder på egentillverkade småsaker i till exempel täljsten? Vissa av sakerna har anknytning till textila handtverk, såsom nålbindningsnålar och sländtrissor.Är dessa tillåtsa trots att dom inte är gjorda i någon "mjuk slöjd"? Är i så fall bara desa tillåtna, eller är det ok att lägga upp en bild med blandade föremål, även såna som inte har direkt med sömnad att göra (spelpjäser, smycken och liknande)?
Jag menar, folk lägger ju upp bilder på sina syrum där allt möjligt finns med på bilden, bilder på halvfärdiga projekt där hunden eller katten är med på bilden och liknande. Var går gränsen?
Såg nyligen att någon lagt upp en bild på glass dom ätit efter dom vart och handlat tyg, är det för att det hade med tyghandlandet att göra som det är ok då eller?

Som sagt, det här kanske är dumma frågor och i så fall ber jag om ursäkt, men jag har väldigt svårt att läsa mig till att vissa bilder som finns upplagda skulle vara ok. Ett fötydligande om vad som gäller vore uppskattat, för jag förstår faktiskt inte hur det är tänkt riktigt.
/Liz
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 08:28   #2
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin

Det finns inga dumma frågor!

Först och främst så har vi ju sedan en tid tillbaka en "Rapportera bild" funktion för att vi behöver hjälp att hitta bilder som inte följer reglerna, så ser du sådana så klicka på den länken så kan vi gå in och titta och ev ta bort dem. Vi hinner inte själva titta igenom alla bilder som läggs upp, och nu under semestern har vi haft ännu sämre koll. Så även om det ligger bilder som inte följer reglerna i albumen så innebär det inte att det är tillåtet, utan det vill vi gärna ha vetskap om.

Reglerna säger att man får lägga upp enstaka bilder på annat pyssel och då är det ok att lägga upp en eller två bilder på sådant. Vill man visa mer av annat pyssel man gör kan man använda "Fritt forum", där kan man också lägga bilder på sina husdjur, barnbarn och så vidare om man så vill. I bildalbumen får man gärna ha med sina husdjur och nära och kära om det visas tillsammans med något man gjort.

Du kan alltså lägga upp en eller två bilder med blandade föremål det är helt ok.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 16:36   #3
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Tack så mycket för svaret. Nu är jag en smula mindre förvirrad.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36.