![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Är på jakt efter ett spraylim som håller i tvätt (i alla fall handtvätt), och som fäster riktigt bra utan att blöda igenom tyget eller ge fläckar. Det ska alltså vara ett permanentlim.
Har googlat och surfat här på sajten i flera timmar... känner mig rådvill. Någon som kan tipsa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skriver ett svar bara för att jag vill bevaka den här tråden. Vill gärna också veta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ett sådant spray har jag ockå letat efter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hittade en del på Joanns hemsida:
http://www.joann.com/joann/catalog.j...t2864&start=17 Nu ska vi ut och köpa en flaska god sprit till vår blomstervakt och sedan sakta dra oss till flygplatsen. Dessutom ligger det inga Joann-butiker centralt i Chicago där vi befinner oss. Kunde ju köpt hem annars. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fast ni kan ju be nån i Chicago att beställa hem. Det blir ju billigare med inrikes frakt än att beställa härifrån.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Efter lite efterforskande verkar det vara Spray and fix 606 som är det jag letar efter. Ska fungera som klistret på mellanlägget ungefär. Håller i tvätt. Följande sajt säljer sprayen (och skickar till Europa).
http://www.thesewphisticatedstitcher.com/ Mer info om produkten finns här (tillverkarens hemsida) http://www.sprayandfix.com Kan man få tag i detta i Sverige kanske? Annars får jag beställa i USA... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Bibbi har ju spraylim Sulky 2000 eller biltema har också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
KK Sulky 2000 är temporärt spraylim/Bibbi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det borde ju vara så att de ställen som säljer 505-sprayen (som är temporär) också har eller kan ta hem 606:an eftersom de kommer från samma tillverkare.
Så med andra ord... vilka säljer 505 här i landet? Har kollat på flera webshoppar i UK men frakten blir ruskigt dyr. Hittade inte någon på Ebay heller (bara en i USA som inte skickade till Europa) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tror de flesta sorters sprejlim är av varianten "temporärt" eller "montagelim", alltså du förväntas kunna flytta runt detaljerna som är limbestrukna lite som du vill.
Ska du har "riktigt överdjävliga" limsorter får du nog leta efter varianter av kontaktlim, textillim, epoxi, snabblim eller liknande produkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:08.