![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyger
Har efter många års uppehåll tänkt börja sy igen. Främst kläder till mina barn har jag tänkt mig.
T-shirtar, tunikor, byxor av olika slag med mera hade jag tänkt mig. Har köpt ett par Ottobre-tidningar för att ha något att utgå ifrån. Ibland står det att man måste använda sig utav en overlock, och ibland inte. Har inte riktigt förstått när det är nödvändigt med en overlock. Är det vissa tyger som man inte klara av i den vanliga hemmaskinen? Har en Husqvarna Viking Emerald 118, och har hittills inte sytt i tyger som varit väldigt elastiska. Skulle vara bra att veta så att jag inte köper tyger som absolut inte fungerar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det fungerar med en vanlig symaskin oxå! Man måste inte ha en overlock!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ska du sy i stretchiga tyger bör du helst ha elastiska sömmar på din maskin annars får du använda smal zickzack.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det låter bra! Då fortsätter jag helt enkelt med de elastiska sömmarna och hoppas att det går bra.
Det som förvånade mig lite när jag läste i Ottobre var att det stod i vissa beskrivningar att man skulle använda overlocken, medan det gick bra med symaskinen ibland. Detta trots att det var likvärdiga tyger. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:16.